هیئت امام رضا (ع)

محفل اگاهی و بصیرت



سایت هیئت عاشقان امام رضا(ع)

آخرین نظرات
نویسندگان

حفظ نشاط در زندگی زناشویی


***
بعد از ازدواج مرتب به همسرتان بگویید که او را دوست دارید و عاشق او هستید. این کار از شما هیچ نمی کاهد و انرژی چندانی هم از شما نمی گیرد. دائماً از زحمات روزمره ی همسرتان تشکر کنید و هیچ گاه فکر نکنید که انجام کارهای منزل و کارهای بیرون از خانه وظیفه ی اوست و نیازی به تشکر ندارد.
***
به دنبال هر حرف زشت، طعنه و کار اشتباهی که انجام می دهید بلافاصله عذرخواهی کنید. گفتن یک جمله ی « مرا ببخش» ساده، آتش درون او را خاموش می کند و به اختلافات خاتمه می دهد.
***
سنگ صبور همدیگر باشید. همسران ذاتاً نیاز به صحبت، درددل، شِکوه و شکایت دارند. به افکار، عقاید و سخنان همسرتان بی اعتنا نباشید. همیشه او را از کارهای روزمره آگاه کنید. او دوست دارد در کارهایتان همراه، راهنما و ناصح شما باشد.
***
شنونده ی خوبی باشید. اکثر همسران دوست دارند که گوشی شنوا در اختیار داشته باشند تا حرف های خود را بزنند.
***
از همسران خود غافل نمانید. یک زنِ مُدبر اگرچه به امور فرزندان و کارهای منزل می رسد، اما از شوهر خود هم غافل نمی شود. مردِ آگاه نیز به بهانه ی کار زیاد، نداشتن زمان آزاد و... از رسیدگی به همسرش غافل نمی شود.
***
تنهایی همسرتان را پر کنید. مرتب در تکاپو باشید و در پیاده روی، ورزش گروهی، تئاتر، سینما و مسافرت همسرتان را همراهی کنید. در این مقوله زنان آسیب پذیرتر هستند.
***
همیشه قدرشناس همسرتان باشید و نیز نگران حال زنانی باشید که وظیفه ی مضاعفِ کار خارج از منزل را نیز دارند و با آن ها در انجام کارهای منزل همکاری کنید.
***
زنان را در مال و ثروت خانواده سهیم کنید. همسرتان را که پا به پای شما کار می کند، در سرمایه گذاری های خانوادگی مانند خرید ماشین، تلفن، خانه و آپارتمان و... سهیم کنید.
***
در برقراری روابط جنسی کوتاهی نکنید. روابط جنسی رکن اصلی تحکیم روابط زناشویی و عشق ورزیدن است. هیچ گاه به تماس های جنسی به عنوان امری تفریحی نگاه نکنید. تماس جنسی یکی از الزامات زندگی و رفتاری انرژی بخش است.
***
مادران نزدیک ترین افراد به دخترانشان هستند و باید آن ها را با این نیاز آشنا کرده و شرایطی را برای شان فراهم کنند تا بدون خجالت از آن ها مشاوره بگیرند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی