هیئت امام رضا (ع)

محفل اگاهی و بصیرت



سایت هیئت عاشقان امام رضا(ع)

آخرین نظرات
نویسندگان

آیا سفیانی همان گروه تروریستی داعش می باشد


شیخ صدوق با سلسله اسنادش از ابوحمزه ثمالى روایت کرده که گفت: محضر امام صادق ‏علیه السلام عرض کردم که پدر بزرگوارتان امام باقرعلیه السلام فرمود: اِنَّ خُروجَ السُّفیانى مِنَ‏الاَمرِ الَمحتوم؛ بى‏گمان خروج سفیانى از امور حتمى است. امام صادق ‏علیه السلام فرمود: آرى. این حدیث را شیخ صدوق با پنج واسطه از امام باقرعلیه السلام روایت کرد و مهر تأیید امام ششم را نیز دریافت نموده است. وى به تعبیر نجاشى آبروى شیعه در عصر خود بود. به دعاى حضرت بقیةاللَّه - ارواحنافداه - متولد شدهو به فرمان آن حضرت کتاب کمال‏ الدین را تألیف کرده است. آن پنج واسطه که در سند حدیث واقع شده ‏اند نیز همه مورد اعتماد و استناد هستند و علماى رجال بر وثاقت آنها تصریح نموده‏اند. در نتیجه این حدیث نیز صحیحه می‏باشد.

نعمانى با پنج واسطه از امام صادق‏ علیه السلام روایت کرده که فرمود: اَلسُّفیانىُّ مِنَ ‏الَمحتوم وَ خُروجهُ فی رجب؛ سفیانى از نشانه‏ هاى حتمى است و خروج وى در ماه رجب خواهد بود.

ابو زینب محمدبن ابراهیم نعمانى از شخصیت‏هاى برجسته قرن چهارم است، پیشتاز رجالیون او را به عنوان عظیم ‏القدر، شریف‏ المنزله، صحیح‏ العقیده و کثیرالحدیث ستوده است.

وى این حدیث را در کتاب گران‏سنگ خود با پنج واسطه روایت کرده که همه آنها به تصریح علماى رجال مورد وثوق میباشند. در نتیجه این حدیث نیز صحیحه می‏باشد.

در این سه حدیث (که هر سه از نظر سند صحیح بود) خروج سفیانى از نشانه‏هاى حتمى اعلام شده و در حدیث سوم آمده است که خروج او در ماه رجب خواهد بود. یادآورى این نکته لازم است که از جمع‏ بندى احادیث مربوط به سفیانى استفاده مى ‏شود که سفیانى در ماه رجب خروج می‏کند، حدود شش ماه مى‏ جنگد، در اواخر محرم به قدرت می‏رسد، و دقیقاً هشت ماه بعد حضرت بقیةاللَّه ظهور مینماید. بدین‏ ترتیب منظور از رجب، رجبِ سال قبل از ظهور می‏باشد، نه رجب سال ظهور.

 

نام سفیانى:

مشهور آن است که نام سفیانى عثمان و نام پدرش عنبسه می‏باشد. و در برخى منابع نام پدرش عُیَینه آمده،با توجه به اتحاد طریق به نظر مى‏رسد که آن تصحیف شده عنبسه باشد. اسامى دیگرى براى سفیانى نقل شده که از آن جمله حرب‏بن عنبسه، عنبسة بن مرة،عنبسة بن هند، عبداللَّه‏ بن یزید، ابوعتبه، عروة بن محمد،و معاویة بن عتبه است. در حالیکه هیچ یک از اسامى یاد شده سند قابل اعتماد و استنادى ندارد. تنها عثمان ‏بن عنبسه از شهرت بیشترى برخوردار است. القاب سفیانى: مشهورترین لقب او سفیانى است. او را از آن جهت سفیانى مى‏نامند که از تبار ابوسفیان است. از دیگر القابش صخرى منسوب به صخر پدر ابوسفیان است. امیرمؤمنان در یکى از خطبه‏ هاى خود از آشوبگرى سخن گفته که از او ضِلّیلبه معناى بسیار گمراه تعبیر نموده، برخى از شارحان نهج ‏البلاغه آن را اشاره به سفیانى دانسته‏ اند.

 

نسب سفیانى:

از بنی ‏امیه در منطق وحى به عنوان «اَلشَّجَرةُ المَلْعونَة»؛ درخت ملعونه یاد شده و در احادیث فراوان تصریح شده که منظور از شجره ملعونه بنى‏امیه مى‏باشد. در احادیث فراوان تصریح شده که سفیانى از تبار ابو سفیان،از بطن هندِ جگرخواره (اِبْنُ اکِلَةِالأکباد)، از سوى پدر از بنى ‏امیه و از طرف مادر از قبیله کلب است.

امام صادق‏ع لیه السلام به هنگام برشمردن کارنامه سیاه آل ابى ‏سفیان فرمود: و سفیانى نیز با قائم پیکار مى‏کند.

امیرمؤمنان‏ علیه السلام مى‏ فرماید: با 70000 نفر به سوى عراق حرکت مى‏ کند. در کوفه، بصره و دیگر شهرها مى ‏گردد، ارکان اسلام را منهدم مى‏ کند؛ دانشمندان را مى ‏کشد، قرآن‏ها را مى ‏سوزاند، مساجد را ویران مى‏کند، محرمات را مباح کند.(هم اکنون داعش ها با نزدیک به 100000 نفری که در منطقه عراق و سوریه دارند بسیاری از مساجد شیعیان را تخریب نموده اند و قصد خراب کردن حرم ائمه اطهار را دارند آنها قتل و کشتن را مباح بلکه کشتن شیعیان را واجب بر شمردن و از دلایل انتخاب پرچم سیاه ادامه دادن راه خلفای بنی امیه و بنی عباس می باشد آنها قصد دارند به مناطق عراق و سوریه مسلط گردند)

 

اوصاف جسمى سفیانی:

در احادیث فراوان از ویژگى ‏هاى ظاهرى سفیانى به صراحت بیان شده و جاى هرگونه شک و تردید از میان رفته است.


 

 (البته اوصافی که از چهره سفیانی بیان شده شباهتی به چهره رهبر فعلی داعش ندارد ولی ممکن است این فرد معرفی شده صرفا برای خالی نبودن عریضه باشد و فرمانده واقعی داعش بدلیل مسائل امنیتی خود را معرفی نکرده باشد و از پشت پرده اقدام به رهبری می نماید و از طرفی اوصافی که از سفیانی بیان شده بسیار شبیه به پادشاه اردن به نام عبدالله دوم است که خود را از نوادگان امام حسن میداند در حالی که شجره نامه ایشان به ابوسفیان بر میگردد او ادعای منجی اسلام را دارد و هم اکنون از داعش همایت می کند او مادری غربی دارد و تربیت او غربی می باشد چهره او بسایر شبیه به اوصافی می باشد که در روایات آمده است او به شدت حامی اسرائیل و امریکا و منافع آنهاست در حال حاضر تروریستهای داعش که در عراق و سوریه می باشند از طرف او حمایت می شوند  باز این برداشت شخصی می باشد حال خود شما باید بیندیشید و د ر موردش فکر کنید)

 

شیخ صدوق با سند صحیح از امام صادق‏ع لیه السلام روایت کرده که فرمود: اِنَّکَ لَوْ رَأَیتَ السُّفیانی لَرَأیت أَخْبَث النّاسِ، أَشْقر، أَحْمَر، أَزْرَق؛ تو اگر سفیانى را ببینى، پلیدترین انسان‏ها را دیده‏اى. او بور، سرخ‏روى و زاغ‏چشم است. شیخ صدوق این حدیث را با شش واسطه روایت کرده که از منظر علماى رجال همه آنها ثقه مى‏باشند. امیرمؤمنان‏علیه السلام به دیگر ویژگى‏هاى ظاهرى او اشاره کرده مى ‏فرماید: یَخرُج ابْنُ اکِلةِ الاَکبادِ مِنَ الوادى الیابِس، وَهُوَ رَجُلٌ رَبْعةٌ، وَحْشُ الوَجهِ، ضَخْمُ الهامَةِ، بِوَجْههِ اَثرُ الجُدْرى، اِذا رَأیتهُ حَسِبْتهُ اَعْور؛ پسر هند جگر خواره از وادى یابس خروج مى ‏کند، او مردى میان بالا، با چهره‏اى وحشتناک، سر ستبر و آبله ‏روى مى ‏باشد. هنگامى که او را ببینى او را یک‏ چشم مى ‏پندارى.

از طریق عامه نیز از آن حضرت روایت شده که فرمود: السُّفیانى مِن وُلدِ خالدِبنِ یَزیدبِن ابى‏سفیان، رَجلٌ ضَخْمٌ الهامَة، بِوجههِ اَثرُ جُدْرى، وبِعَینهِ نکُتَه بَیاض؛ سفیانى از تبار خالدبن یزیدبن ابى ‏سفیان است. او مردى سر ستبر است که در چهره‏اش آثار آبله و در چشمش نقطه سفیدى هست.

 

دیگر اوصاف سفیانى

در احادیث پیشوایان علاوه بر اوصاف ظاهرى، بر اوصاف روحى و روانى او نیز اشاره شده است:

1-امام صادق‏علیه السلام در این رابطه مى‏فرماید: یَقولُ: یا رَبِّ ثارى ثارى، ثُمّ‏النَّار. وَقَد بَلغ مِن خُبْثهِ اَنَّه یَدْفنُ اُمَّ وَلَدٍ لَهُ وَهِىَ حَیَّة، مَخافَةَ اَن تَدُلُّ عَلیه؛ سفیانى گوید: خدایا انتقام، انتقام، سپس دوزخ. او به قدرى خبیث است که مادر بچه‏اش را زنده‏بگور مى‏ کند، از ترس اینکه مخفی گاهش را نشان بدهد.

در این حدیث که قبلاً سندش را بررسى کردیم و صحت آن را اثبات نمودیم، به سه ویژگى اخلاقى سفیانى تأکید شده: او پلیدترین انسان روى زمین است. پرکینه‏ترین انسان است و همواره فریاد انتقام، انتقام، سر مى ‏دهد. سنگدل‏ترین انسان است و بر احدى رحم نمى‏ کند، حتى همسرش را زنده به ‏گور مى‏کند.

در احادیث فراوان تصریح شده که سفیانى از تبار ابو سفیان، از بطن هندِ جگرخواره، از سوى پدر از بنى ‏امیه و از طرف مادر از قبیله کلب است

2- امام باقرعلیه السلام در همین رابطه مى‏فرماید: سفیانى سرخ روى، بور و زاغ چشم است، او هرگز خداى را نپرستیده و هرگز وارد مکه و مدینه نشده است. او مى‏گوید: خدایا انتقام، وانگهى دوزخ، خدایا انتقام، سپس دوزخ.

3-رسول ‏اکرم‏ صلى الله علیه و آله و سلم در این رابطه مى‏فرماید: یَخْرجُ رَجلٌ یُقال لَه: السُّفیانى فی عمقِ دَمشق، و عامَّةُ مَن یَتْبَعُه مِن کَلب، فَیَقتُل حَتَّى یَبْقُرَ بُطُونَ النِّساء وَ یَقتُل الصِّبیان؛ مردى از دل دمشق خروج کند که به او سفیانى گویند، همه پیروانش از تیره کلب هستند، آنقدر کشتار کند که حتى شکم زنان را مى‏شکافد و کودکان را از دم تیغ مى‏گذراند.

حاکم نیشابورى پس از نقل حدیث، بر صحت آن تأکید نموده و گفته: این حدیث بر مبناى بخارى و مسلم صحیح است.

4-امیرمؤمنان‏ علیه السلام در حدیث دیگرى در این رابطه فرمود: ثُمَّ یَبْعَثُ فَیَجْمَعُ الاَطفالَ وَ یَغْلىِ الزَّیتَ لَهُم، فَیقولون: اِن کانَ آباؤُنا عَصَوْکَ فَنحن ما ذَنْبُنا؟! مأمورین را مى‏ فرستد، کودکان را گرد مى ‏آورد و دیگ‏هاى زیتون را براى آنها مى‏ جوشاند، آنها مى‏ گویند: اگر پدران ما با شما مخالفت کرده‏اند پس تقصیر ما چیست؟

5-امیرمؤمنان‏ علیه السلام در حدیث دیگرى مى ‏فرماید: گروهى از اولاد رسول خدا به بلاد روم پناهنده مى‏ شوند. سفیانى کسى را به نزد پادشاه روم مى ‏فرستد که بندگانم را به من بازگردان. او نیز آنها را برمى ‏گرداند، پس آنها را در دمشق گردن مى ‏زند.

6- امیرمؤمنان‏ علیه السلام به هنگام شمارش کارنامه سیاه سپاه سفیانى مى‏ فرماید: 70000 نفر را در بغداد مى‏ کشند و شکم 300 زن را می‏شکافند!!

7- در برخى از تفاسیر عامه، در ذیل آیه شریفه «ولوترى اذ فزعوا» (69) آورده‏اند که: سفیانى لشکرى را به بغداد مى‏ فرسد، بیش از 3000 نفر را مى ‏کشند و شکم بیش از 100 زن را میشکافند.

8-در برخى دیگر از احادیث عامه، از کشته شدن 70000 نفر در عَینُ التَّمر (71) و از تعدى به حریم 30000 تن در کوفه سخن رفته است.

9-در برخى دیگر از منابع عامه آمده است: سفیانى همه کسانى را که با او مخالفت مى‏کنند، از دم شمشیر مى ‏گذراند. آنها را با اره دو نیم مى‏کند و در دیگ‏ها مى‏ جوشاند. این کار تا شش ماه ادامه مى‏یابد.

10- امیرمؤمنان‏ علیه السلام در ضمن یک حدیث طولانى از ابعاد دیگرى از جنایات سفیانى پرده برداشته مى‏ فرماید: با 70000 نفر به سوى عراق حرکت میکند. در کوفه، بصره و دیگر شهرها می‏گردد، ارکان اسلام را منهدم می‏کند؛ دانشمندان را می‏کشد، قرآن‏ها را مى ‏سوزاند، مساجد را ویران مى‏کند، محرمات را مباح کند، به نوازندگى فرمان مى ‏دهد، کارهاى ناشایست را تجویز مى‏کند، از فرایض الهى جلوگیرى می‏نماید. از جور و ستم پروا نکند، هر کس که نامش محمد، على، جعفر، حمزه، حسن، حسین، فاطمه، زینب، ام کلثوم، خدیجه و عاتکه باشد، به سبب دشمنى با خاندان پیامبر از دم شمشیر مى ‏گذراند.

این بود اندکى از جنایاتى که بر اساس روایات فریقین، سفیانى به هنگام سیطره‏اش به شامات (سوریه، اردن و فلسطین) انجام مى‏دهد. همه این احادیث از نظر سندى قوى نیستند، لیکن همه آنها مؤیّد آن حدیث بسیار قوى و صحیحى است که در آغاز این بخش و سر آغاز بخش قبلى (اوصاف جسمى)، از طریق شیخ صدوق نقل کردیم و صحت سندش را اثبات نمودیم. در آن حدیث از نظر اوصاف ظاهرى بر سرخ روى، زاغ چشم و بور بودنش تکیه شده و از نظر اخلاقى و روانى بر خباثت، پلیدى، قساوت، سنگدلى و کینه‌توزى ‏اش تأکید شده است.

(لازم به ذکر است که در روایات آمده سفیانی پس از به هم ریختن اوضاع شام(عراق و سوریه) به جنگ سپاه سید خراسانی می آید (ایرانی ها) و با آنها وارد جنگ می شود این اتفاق در ماههای نزدیک ظهور رخ خواهد داد)

از شروع فتنه سفیانی تا قیام حضرت قائم 15 ماه طول خواهد کشید من نمیخواهم هیچ گونه تطبیق صد در صدی بدهم ولی خودتون محاسبه کنید شروع فتنه داعش در ماه تیر بوده است و چند روز قبل رمضان تا رمضان سال بعد 12 ماه میباشد و تا محرم 15 ماه و همانطور که میدانیم حضرت در روز جمعه ماه محرم ظهور خواهند نمود اولین نشانه از علائم حتمی ظهور قیام سفیانی است و سپس علائم پشت سر هم اتفاق خواهند افتادبه نظر می رسد می توان در رمضان سال آینده منتظر صیحه آسمانی و در ماههای حج کشته شدن نفس زکیه سپس خسف بیداء و قیام یمانی بود همانطور که میدانید در یمن به برکت تبلیغ امیر المومنین شیعیان زیاد هستند و به شدت تحت فشار وهابیت هستند و دائما در گیری هایی وجود دارد.

بنا به فرموده بسیاری از علماء همچون ایت الله بهجت ما در عصر ظهور هستیم و باید خودمون رو اماده کنیم.


پیامبر صل علیه و آله وسلم می فرمایند:

می ترسانم شما را از هفت فتنه بعد از خودم : 

۱- فتنه ای که رو می آورد از مدینه (بعد از پیامبر در مدینه انجام شد)

۲- فتنه ای به مکه ( فتنه عبدالله بن زبیر)

۳- فتنه ای که رو آورد از یمن ( از قبل انجام شده)

۴- فتنه ای که رو آورد از شام ( فتنه بنی امیّه)

۵- فتنه که رو آورد از مشرق ( جنگ ایران و عراق)

۶- فتنه ای که رو آورد از مغرب ( جنگ آمریکا و عراق)

۷- فتنه ای که رو آورد از وسط شام که آن فتنه سفیانی ست.

منابع :

نوائب الدهور ص 107

الزام الناصب ص 76

یوم الخلاص ج2 ص 900

ملاحم و الفتن ص 16

توضیح: 


از ۷ فتنه ای که رسول اکرم فرموده اند ۵ فتنه کاملا انجام گرفته و فتنه ششم از مغرب انجام گرفته ولی تکرار خواهد شد و دوباره درهمین نزدیکی ها تکرارمیشود و فتنه هفتم که از شام حرکت می کند(دقت کنید از شام شروع میشود) و در حدیث آمده است که فتنه سفیانی است. سفیانی کسی است که ۱۵ ماه به ظهور آقا خروج می کند و ۵ شهر را در شش ماه میگیرد و نه ماه حکومت می کند و به گفته پیامبر اکرم یکروز بر این ۱۵ ماه اضافه نمی شود که توسط حضرت و سربازان او کشته میشود.

 

 سردار سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس خطاب به گروهک تکفیری داعش بیان کرد :اگر پایتان ،فقط پایتان به حرم سیدالشهدا(ع)برسد با کسب اجازه از مقام عظمای ولایت فرماندهی کل قوا- حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای- کربلای جدیدی را رقم خواهیم زد که تاریخ به خود ندیده باشد و نماز ظهر را با سربازان امام خامنه ای به جماعت در بقیع می خوانیم.


 

نظرات  (۲)

انشاالله ظهور بسیار نزدیک است
من هم نمی خواهم بگم 100 در 100 هست اما با توجه به این احادیث و روایات باید گفت ظهور بسیار نزدیک هست !!!!!
اللهم عجل لولیک الفرج  .......
با سلام خدایا قلبهایمان را در دینت ثابت نما وعاقبتمان را ختم به خیر بگردان
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی