هیئت امام رضا (ع)

محفل اگاهی و بصیرت



سایت هیئت عاشقان امام رضا(ع)

آخرین نظرات
نویسندگان

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

دانلود مداحی محرم 1392 محمود کریمی

دانلود مداحی محرم 1392 محمود کریمی

کلیه مداحی ها در یک فایل zip قابل دانلود می باشد

دانلود مداحی محرم 1392جواد مقدم

دانلود مداحی جواد مقدم محرم 1392

کلیه مداحی ها در یک فایل zip می باشد

دانلود سبک مختار سیب سرخی

دانلود سبک بسیار زیبا مختار (حسین سیب سرخی)

دانلود سبک شور مختار سیب سرخی
حجم: 1007 کیلوبایت


دانلود مداحی و سخنرانی هیئت امام رضا

دانلود سخنرانی و مداحی های شب های محرم 1392 هیئت امام رضا(ع)

اسماعیل نصر ابادی

سخنرانی شب اول

سخنرانی شب دوم

سخنرانی شب سوم

سخنرانی شب  پنجم

سخنرانی شب ششم

سخنرانی شب هفتم

سخنرانی شب هشتم

سخنرانی شب نهم

سخنرانی شب دهم

سخنرانی شب یازدهم

سخنرانی شب سیزدهم

سخنرانی شب چهاردهم

سخنرانی شب پانزدهم


برای دانلود مداحی های شب های محرم 1392 هیئت امام رضا (ع) به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

دانلود مداحی شروع محرم حاج محمود کریمی

دانلود مداحی شروع محرم حاج محمود کریمی

هست از ملال گرچه بر این ذوالجلال .. شعر

عرفان اسلامی چیست؟و عارف حقیقی کیست؟

عرفان اسلامی چیست و عارف حقیقی کیست ؟

 

 

تحلیلى پیرامون عارف و عرفان‏

اگر عرفان را حالتى ملکوتى و حقیقتى روحانى و الهى بدانیم، چنان که بسیارى از بینایان و آگاهان و سالکان مسلک محبّت و عشق آن را حال مى‏دانند و از آن تعبیر به حالت عرفانى و آسمانى مى‏کنند، باید مایه و ریشه آن را در اعماق قلب و باطن جان و سرّ وجود جستجو کرد.

در این صورت، عرفان لطیفه‏اى است الهى و حقیقتى است فطرى که به صورت قوّه و استعداد در خزانه وجود انسان از جانب حضرت محبوب قرار داده شده که براى رسیدن به آن حالت باید معارف و اخلاق و مضامین ادعیه وارده از ائمه طاهرین علیهم السلام را با کمک قرآن و روایات پرورش داد، تا جایى که تمام آلودگى‏ها از مملکت وجود آدمى رخت بر نهد و فرار را بر قرار ترجیح داده تا انسان مصداق حقیقى عارف شود.

و اگر آن را جزء مسائل نظرى و علمى به حساب بیاوریم، چنان که گروهى بر این عقیده‏اند، باید آن علم را از اهلش اخذ کرد و با عمل به آن در باطن وجود خود حالت عرفانى به وجود آوریم‏ «1».

حکم دیدن مسابقه کشتی از تلوزیون

آیا خانم ها می توانند مسابقات کشتی را ببینند؟

بررسی فقهی:

مرد نباید به طور غیر معمول از پوشش خود کم کند و اگر چنین کرد، خانم ها باید چشم از او فرو بندند و به او نگاه نکنند. چه به قصد لذت باشد و چه نباشد.

دیدن مسابقات کشتی توسط خانم ها هم از این موارد است.

نظر عموم مراجع این است که فیلم (غیر زنده) یا عکس در حکم نگاه مستقیم نیست. یعنی بدون قصد لذت و ترس از تکان خوردن دل، مانعی از دیدن نیست. (غیر از آیت الله صافی حفظه الله که این را نیز حرام می دانند) البته اینها هم در صورتی که با قصد لذت و ترس از مفسده باشد حرام است. (بهجت، فاضل، مکارم، نوری همدانی، امام، تبریزی، خامنه ای، سیستانی)

برخی مراجع فیلم زنده را در حکم نگاه مستقیم و حرام می دانند. (خامنه ای، امام)

استفتاء مقام معظم رهبری:

س ۱۱۹۰: آیا براى زنان، دیدن کشتى مردان جایز است؟
ج: اگر مشاهده آن باحضور در میدان کشتى و به‌طور مستقیم باشد و یا آن را به‌طور زنده و مستقیم از تلویزیون ببینند و یا به قصد لذت و ریبه بوده و یا در آن خوف ارتکاب گناه و فساد وجود داشته باشد، جایز نیست و در غیر این صورت اشکال ندارد.

هیچ چیز غیر ممکن نیست

هیچ چیز غیر ممکن نیست 

روزگاری مرید ومرشدی خردمند در سفر بودند. در یکی از سفر هایشان در بیابانی گم شدند وتا آمدند راهی پیدا کنند شب فرا رسید. نا گهان از دور نوری دیدند وبا شتاب سمت آن رفتند. دیدند زنی در چادر محقری با چند فرزند خود زندگی می کند.آن ها آن شب را مهمان او شدند. واو نیز از شیر تنها بزی که داشت به آن ها داد تا گرسنگی راه بدر کنند. روز بعد مرید و مرشد از زن تشکر کردند و به راه خود ادامه دادند. در مسیر، مرید همواره در فکرآن زن بود و این که چگونه فقط با یک بز زندگی می گذرانند و ای کاش قادر بودند به آن زن کمک می کردند

عجایب خلقت خداوند در خوراکیها


عجایب خلقت خداوند در خوراکیها

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که به چشم میرسد درست مانند چشم انسان

میباشد. تحقیقات نشان میدهد که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم میشود.

وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چهار تا خونه میبینید که قرمزه و دقیقا مثل قلب هستش که اون هم قرمزه و

چهار تا بخش مجزا داره . تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه .

حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون شبیه سلولهای خونی. امروزه تحقیقات نشون داده که

انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.

مغز گردو شبیه مغز انسان هستش. نیم کره راست و نیم کره چپ . قسمت بالای مغز و پایین مغز. حتی چین خوردگی

های و پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد . در حال حاضر میدانیم که گردو ۳۶ مرتبه نورونهای پیام رسان

به مغز را گسترش میدهد.

تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین؟ درسته … شبیه کلیه انسان هست . تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد

کلیه نقش بسزایی داره .

ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد. استخوانها تشکیل

شده از ۲۳٪ سدیم و کرقس هم ۲۳٪ سدیم داره . چنانچه در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود

رو جبران کنه .

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم در خانمها بسیار موثر میباشد. امروزه تحقیقات نشان میدهد که

اگر خانمها در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و از بروز سرطان رحم جلوگیری

میکند .  که بدونید ۹ ماه از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه .

انجیر پر از دونه هستش که باعث افزایش تعداد و حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود .

سیب زمینی استامبولی شبیه لوزالمعده هستش که باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی می شود .

زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.

کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است .

پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد. امروزه تحقیقات نشان داده است که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را

داراست و باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.

شعر در مورد امام زمان

یاصاحب الزمان

شب تار من خدایا زچه رو سحر ندارد

مگر این عزیز زهرا ز دلم خبر ندارد

تو به من مگر نگفتی , غم دل به او بگویم

غم دل بگفتم اما به من او نظر ندارد

همه دم زنم صدایش شنوم مگر نوایش

چه کنم که آه سردم به دلش اثر ندارد

دل نوشته

بسم رب النور


همه ما خودمون رو منتظر ظهور میدونیم و یه جورایی این قضیه تو خونمونه هر هفته جمعه که میشه برنامه های امام زمانی تلوزیون و رادیو شروع می شه بعضی وقتها یه حال خوشی بهمون دست میده که پیش خودمون میگیم بابا ماهم برای خودمون کلی دل پاک داشتیم و خبر نداشتیم یک بادی هم تو قبقبه میندازیم برای یک لحظه خودمون رو جزو 313 یار خاصه آقا میدونیم ولی دقیقا که نه حدودا چند ساعتی هنوز نگذشته که ماجرا را به کلی فراموش می کنیم و هفته ای نو رو شروع می کنیم با همون دغدغه های کاری همیشگی به قول خودمون دنبال یک لقمه نون میدوییم و همه چیز فراموش میشه انگار نه انگار که عمرمون داره تموم میشه و هنوز اتفاقی نیوفتاده شایدم همه یادمون رفته که باید چیکار کنیم و چه وظیفه ای داریم یک بچه رو وقتی توبازار گم شده بود پیدا کردم گفتم مامان و بابات کجان گفت گم شدن این بچه انقدر عقلش نمی رسید که خودش گم شده مامان باباش که گم نمیشن اونها هستند ولی این بچه سهل انگاری کرده و انقدر حواسش به این مغازه ها و تجملات اونها و خوراکیهای رنگارنگ پرت شده که مادرش رو گم کرده حکایت ما و امام زمان هم اینطوره ما امام زمان رو گم کردیم انقدر حواسمون به زرق برق دنیاست انقدر دنبال همون یک لقمه نونه ایم که ........افسوس امام زمانمون رو گم کردیم در حالی که او بین ماست ولی ما لیاقتش رو نداریم که آقا رو ببینیم همین الانم هستند کسانی که با ایشان ارتباط دارند ولی...... آن که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند  اره دوستان امام زمان غائب شده اینطور نیست؟حالا ما کجای این جریانیم ..............

یادش به خیر حاج آقا سرکار

به یاد پدر  شهید احمد سرکاردایی

باز صبح امد خورشید طلوع کرد

یادش بخیر انگار همین دیروز بود که پیرمردی مهربان جا مانده از قافله عاشقان امام همانهایی که برای جهاد در راه خدا خون خود را دادند آرام آرام در کوچه های محله سی متری جی قدم می زد همه اورا می شناختند او معتمد محله بود از آن بالاتر خادم الشهدا نیز بود بعد از جنگ در سالهایی که دیگر محله های ما شهدا را کم کم فراموش می کند او نگذاشت این داغ غریبی را خانواده های شهدا حس کنند در حالی خود نیز داغدار فرزندش بود فرزندی در سال 67 و پس از اصابت ترکش بر قلبش  که سر نماز به دیدار پروردگارش رفت یادش بخیر که با صندوق قرض الحسنه و با وام های هرچند کوچک گره های بزرگی را از خانواده های شهدا و وابستگان آنها باز کرده بود یادش بخیر هر روز هفته را هیئت بود بعضی وقتها بهش معترض می شدند اعضای خانواده که کمی هم برای خودت وقت بگذار و او با لبخند می گفت همه زندگی من همین هیئت هاست هر هفته پنج شنبه ها به بهشت زهرا می رفت و خانواده های شهدا را سرپرستی می کرد تا بر سر مزار عزیزان خود بروند این اواخر اتوبوس خلوت شده بود از او سئوال کردم  دیگر  کسی نمیاد  جواب داد دیگه پدر مادر ها پیر شدند برخی نیز فوت شدند این را که گفت گفتم نکند روزی بشود شهدا غریب شوند هر هفته صبح های جمعه دعای ندبه  گلزار شهدای بهشت زهرا بود پیرمرد خستگی ناپذیر بود شنبه های هرهفته هیئت شهدای شلمچه زیارت عاشورا می خواند سه شنبه ها هیئت پنج تن ال عبا دعای توسل پنجشنبه ها دعای کمیل می رفت و جمعه غروب نیز دعای سمات منزل شهیدان صادقی، خدا پدر شهیدان صادقی را حفظ کند .

یادپیرمردی بخیر که کسی تا بحال جز لبخند از او چیزی ندیده بود همیشه در جمع جوانان بود و با انها شوخی میکرد انگار جوان بود چه کسی از دلش خبر داشت چند سالی بود که تنها شده بود چند بار خواستند به اصطلاح خودمان برای او استین بالا بزنند ولی هروقت حرفش به میان می آمد اشک تو چشاش جمع می شد روحیه لطیفی داشت بعد هیئت 20 پرسی غذا کنار میذاشت با خودش می برد هرکی میدید پیش خودش می گفت حاج آقا این همه غذا رو برای کی میبره کسی هم نمیدونست و شاید هم هیچ وقت نفهمید که واقعا برای چه کسی اون هارو می برد خودش از مال دنیا جز اون خانه 50 متری ته کوچه بن بست همونی که به نام پسرشه و یه پیکان استیشن مدل 60 سبز که همیشه جلوی کوچه پارک بود چیز دیگه ای نداشت وقتی با دست پر غذا خونه میرسید و در پشت خودش می بست چند دقیقه بیشتر طول نمی کشید که دوباره در باز می شد کسی که پشت در بود رو هیچکس حتی پسر و نوه هاش که باهاش زندگی می کردند و دخترش هم نمیشناختند 2 یا 3 دقیقه ای بیشتر معطل نمی ماند و نایلونی مشکی می گرفت می رفت هنوز اون نرفته بود نفر بعدی در را میزد و او هم سهم خود را از غذای نذری می گرفت و می رفت باز هم کسی نفهمید بعضی وقتها تو تاریکی می رفت خودش دم خونشون و غذا ها رو میداد باز هم کسی نمیفهمید حالا دیگر هفتاد دو سالش بود اطرافیان می دانستند او دیگر توان گذشته را ندارد و از او می خواستند کمتر به اینجور کارها بپردازد بعضی وقتها خونش که می رفتیم به قول نوه اش میدون موانع بود یکطرف برنج چایی یکطرف تخم مرغ ماکارونی یکطرف پوشاک خلاصه بازار شامی بود جا نبود راه بری دفتری داشت و اطلاعات خانواده های نیاز مند  و آبرودار را در آن نوشته بود و محرمانه پیش خودش نگه می داشت ظرف چند روز خونه دوباره خالی بود با وجود درد هایی که داشت هیچوقت شکایت نکرد با وجود تمام مشکلات نماز فرادا تو خونه نخونده بود حتی زمانی که مهمون داشت می رفت مسجد نمازش رو می خوند و بر میگشت همه دوستش داشتند راستی همه اینها را گفتم و از خصوصیات امیرالمومنی که داشت برایتان گفتم اما نگفتم این پیرمرد حاج جلیل سرکار که حالا لقب خادم الشهدایی داره روز صبح 13 رجب که جمعه بود در حالی که لبخند روی چهرش بود با این دنیا وداع کرد رفت  ولی هیچ وقت از یادها نرفت رفت یادش بخیر باز صبح امد خورشید طلوع کرد شاید صبحی دیگر ما نباشیم


خدایا شهادت روزیمان کن

دانلود مداحی امام رضا(ع)