نقش ایرانیان در ظهور حضرت مهدی(عج) و بررسی اوضاع و احوال منطقه ایران و عراق و شام
- شنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۲۴ ب.ظ
و نام شعیب بن صالح را امام(ع) که در آن مقطع در عراق به سر میبرند (اینکه چرا در عراق به سر می برد مهم است و این خود نشانه وجود درگیری ها در این منطقه را دارد)برای او انتخاب میکند و با توجه به اینکه پس از بیعت، فرماندة کلّ قوای امام عصر(ع) میشود و خراسانی حاکم ایران باقی میماند باید مقام او را بالاتر از سید خراسانی بدانیم. • سید حسنی کیست و آیا میتوان او را همان خراسانی بدانیم؟ یک سید حسنی در همان مقطع قیام برای یاری امام داریم که از دیلم خروج میکند. یک سید حسنی هم در عراق وجود دارد که ادّعای مقابله با حضرت را دارد. در روایات، صفات مذمومی برای او بیان شده که با توجه به آن صفات، او شخصّیتی غیر از خراسانی است. روایات، حسنی غالباً در منابع سنی است و در منابع شیعی مطالب مجمل و محدودی آمده است. • آیا در روایات، صحبتی از فتنههای آخرالزّمانی در ایران به میان آمده یا خیر؟ تعریف از قم و اهل قم و ایران در روایات آمده و آنجا را به عنوان پناهگاه معرفی کردهاند. بسیاری از آنچه در روایات گفته شده که دربارة ایران رخ خواهد داد در دوره های قبل مانند حملة مغول رخ داده و خیلی قابل تطبیق بر شرایط الآن و پس از آن نیست. • آیا حضرت به ایران تشریف میآورند؟ تنها روایتی که آمده، ابن حماد میگوید: امام(ع) در طول مسیر به حوالی اهواز تشریف میآورند امّا این مطلب در هیچیک از روایات اهل بیت(ع) نیامده است. • منظور از اهل طالقان چیست؟ طالقان یعنی سلسله جبال البرز و قبلاً فکر میکردم که منظور مردم منطقهای مشخّص (در ایران یا افغانستان) است امّا الآن به این نتیجه رسیدهام که منظور، منطقة ایران و ایرانیان است و آن مناطق خصوصیّت خاصّی ندارند. همانطور که گفتم از ایران و ایرانیان با عباراتی نظیر اهل خراسان، طالقان، سبلان، مشرق، خراسان و مانند آن یاد شده است. • چه تعداد یا درصدی از یاران حضرت را ایرانیان تشکیل میدهند؟ وقتی فرماندة کلّ قوای حضرت ایرانی است، قطعاً تعداد یاران ایرانی سپاه ایشان نیز زیاد خواهد بود. امّا ارتش یمن خیلی کم است و مأموریت آنان، گرفتن مکّه و حجاز برای حضرت است ولی از عراق به بعد غالب یاران حضرت ایرانیان و عراقیها خواهند بود. • آیا حوادث امروز لبنان و یمن و عراق با آنچه در روایات آمده، صدق میکند؟ در روایات ذیل آیة 5 سورة اسراء که آمده است: «فإذا جاء وعد أولاهما بعثنا علیکم عباداً لنا أولی بأسٍ شدیدٍ فجاسوا خلال الدّیار و کان وعداً مفعولاً؛ هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما میانگیزیم (تا شما را سخت در هم کوبند؛ حتّی برای به دست آوردن مجرمان)، خانهها را جستجو میکنند؛ و این وعدهای است قطعی» با شرایط کنونی لبنان قابل تطبیق است. در روایات آمده اهل روم عراق را میگیرند و بعد از مدّتی از آنجا میروند که این هم اتّفاق افتاد. یا اینکه باز در عراق تأسیس خطّ سفیانی در این راستا که هرکه سر شیعهای را بیاورد فلان مقدار جایزه میگیرد،(داعش اکنون در هر شهری که میرسد ابتدا شیعیان را قتل عام میکند) همچنین فرج شیعیان قبل از شورش سفیانی(پیروزی شیعیان عراق در انتخابات عراق) از جمله مواردی است که در روایات قابل مشاهده است. ماهنامه موعود شماره 105 پینوشتها: 1.عبدالرزاق، ج 11، ص 66؛ ابن ابی شیبه، ج12 ، ص 26؛ مسند احمد، ج2 ، ص 296. 2. سورة جمعه (62)، آیـة 3. 3. صحیح بخاری، ج 6، ص 188. 4. صحیح مسلم، ج 4، ص 1972. 5. ج 15، ص 35. 6. ج 2، ص 1366.